lørdag 18. august 2012

Klargjøring

I dag er dagen. Siste dag med forberedelser før turen. I ettermiddag tar jeg bussen til Oslo, derifra tar jeg ferje til Tyskland. Sykklinga starter i Kiel, og bærer avsted gjennom øst-europa, og ned til Tyrkia. Jeg har enda ikke bestemt meg hva jeg vil gjøre når jeg kommer ned til Tyrkia, men regner med og tilbringe litt tid der før jeg drar videre til Israel og Jordan.

Jeg har lenge har en drøm om å sykkle ut i verden. Ideen kom for et par år siden og har vokst seg stor og sterk. Siden den gang har planen forandret seg flere ganger, men nå er målet satt, nesten...
Det offisielle målet er å sykkle til Tyrkia og videre til Israel, men det som er viktigst for meg er bare å komme meg ut i den store værden. Jeg vil treffe masse nye mennesker fra forskjellige kulturer, jeg vil se nye land og byer, jeg vil slite, både psykisk og fysisk.
Jeg vil oppleve.

Sykkelen jeg bruker er en Kross level a6. Det er en ganske standard terrengsykkel fra bikeshop. Grunnen til at jeg valgte denne er fordi det er den mest solide sykkelen de hadde. Den har også deler som er lette å få tak i, og er ikke så avansert at jeg ikke kan fikse de fleste problemene selv. Jeg har fått masse god hjelp og fine tips av onkel Halgeir, dette setter jeg stor pris på.
Tusen takk til alle som har kommet med tips og støtte. På fårhånd takk til Bestemor som betaler reise hjem hvis jeg blir frastjålet alt jeg eier og ikke har penger til å komme meg hjem.
Nå er det bare å komme seg av sted!

 


2 kommentarer:

  1. Hva slags utsyr av bærevesker og lig. har du på sykkelen og hva består opppakningen av? Hvor mange kilo? Utrolig fet rute, hadde tatt samme rute selv. Håper du opplever det aller beste av øst Europas gjestfrihet! Blir bra!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg bruker biltema sykkelvesker, bike-tec styreveske og sea to summit vannpose.
      Medregnet mat og vann blir dette pa ca. 20 kilo.

      Opppakning.
      Helsport, ringstind light2.
      primus omnifuel.
      lett sovepose.
      mammut lightpump mat.
      to sett med sykkelkler.
      litt ull, ekstra bukse og t-shorte.
      kart og kompass.
      litt ekstra deler til sykkelen, for vedlikehold.
      lett regntoy.

      Det er vell det meste.

      Slett