søndag 26. august 2012

Tyskland

Nä som jeg snart er igjennom Tyskland er det pä tide med et lite tilbakeblikk.
De förste dagene var nok de vanskeligste, ikke fordi det var spessielt hardt ä sykle, men jeg var ikke helt fri for hjemmlengsel. Dette var veldig nytt for meg fordi jeg kan ikke huske ä ha fölt dette för. Jeg tror det kan ha noe med omstillingen jeg mätte igjennom. Dette er ikke bare en vilken som helst tur. Det er mere en mäte jeg skal tilbringe livet pä de neste mändedene. Jeg merker nä at disse fölelsene er forvunnet, og erstattet av eventyrlyst og spenning.

Dömitz. For en flott liten og gammel landsby. Her mätte jeg slä meg ned pä en koselig liten kafe. Kafeen hadde en flott gammel stil med utallige antikviteter og snurrepiperier. Her jobbet det en litt sjenert gammel dame og en gammel mann.
Tydeligvis er det masse historie i denne byen. Den hyggelige mannen hadde masse ä fortelle. Under krigen ble denne byen delt mellom Amerikanerene og Russerene. Det var fordi Amerikanerene ikke kom over elva som rant igjennom byen, begge broene var sprengt vekk. De fikk derfor bare halve. Russerene tok den andre. Han bablet i vei og jeg skulle önske jeg kunne mere tysk, for jeg fikk bare med halvparten av det han sa. Sä da han begynte ä fortelle om "Pink Company" som tydeligvis var her ifra, sä jeg for meg masse tyske soldater kledd fra topp til tä i rosa uniform. Jeg klarte ikke ä forstä grunnen til dette.

Jeg har begynnt ä opparbeide meg noen rutiner pä denne turen. En av disse er ä finne en cafe etter frokost. Det er nemlig tre ting jeg mä gjöre etter frokost. Det er fylle vann , drikke kaffe og basje. Alt dette er veldig greit ä gjöre pä en cafe og ikke i veikanten.
Jeg startet derfor dag seks med en desperat leting etter en cafe, men kunne ikke finne denne i byen jeg var i og mätte derfor sykle to mil pä tomme flasker og full tarm. Ikke beste starten pä dagen sä langt. Jeg hadde derrimot den beste natta pä lenge. Jeg bestemte meg for ä ta inn pä en campingplass for ä se om jeg husket hvordan man dusjer.
Det gjorde jeg!

Dette er et tilbakeblikk pä kansje den korteste uka i mitt liv. Selv om ei uke ikker er sä mye pä denne turen, synes jeg alikevell at det er litt spessielt med denne förste. Jeg er ogsä nesten ferdig med Tyskland, og jeg gleder meg veldig til ä komme til Tsjekkia.

 Her er noen bilder.

 Her er familien jeg sov hoss förse natta.
 Her er den pratsome mannen og den litt sjenerte dama.








Vedlikehold av sykkel gjöres ver natt.

.
Det er mye forsjellig jeg mä passe meg for under veis.

1 kommentar:

  1. Ikke noe problem for deg å holde ut de neste månedene! Allerede godt i gang med hele "ferien" din

    SvarSlett